Toronto en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Liesbeth Bukkems - WaarBenJij.nu Toronto en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Liesbeth Bukkems - WaarBenJij.nu

Toronto en Niagara Falls

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

11 April 2014 | Canada, Niagara Falls

We kregen nog te horen dat Tom, onze zieke chauffeur met long ontsteking in het ziekenhuis ligt. Voor al het ongemak van maandag krijgen we vrijdag wel een diner.

Woensdag zijn we om 6uur op gestaan en om 7.30 uur begon de reis van de 750 km.. Ze hadden slecht weer voorspeld, maar we hadden zon! Het was wel koud en door de harde wind voelde het nog frisser aan, maar de zon liet zich zien! Via Ottowa reden we naar Toronto. Onderweg nog gestopt om foto’s te maken van een parlementsgebouw, een beeld van Koningin Victoria en nog een speciale foto op een plek waar twee rivieren bij elkaar komen, de Ottowa en de St. Laurens. Onderweg ook nog een groundhog gezien.

Met een extra t-shirt, vest en jas was het toch wel aangenaam in het zonnetje. We hebben dan ook onze lunch buiten gegeten. De volgende stop was bij een groot meer met de 1000 eilanden. Op dit meer kun je een eiland kopen in verschillende maten. Sommige bouwen er een landhuis op, anderen een normaal huisje en weer anderen zetten alleen maar een schuurtje met een barbecue ervoor erop om met mooi weer te gaan genieten. Zo is deze dag ook weer voorbij gegaan. De mensen zetten hier trouwens op de oprit een soort party tent op om de auto onder te zetten. Deze zetten ze 1 november op en breken ze 1 mei weer af. Dit doen ze zodat ze de auto niet uit hoeven te graven met zo veel sneeuw.

Donderdag hebben we uitgeslapen tot 6.15 uur!! Dwane heeft ons gisteren alweer verlaten en vandaag hebben we een andere bus met chauffeur Duchan. In de bus hebben we ook nog 2 stagiaires, Edgar en Chris. De boottocht bij de Niagara Falls gaat niet door vanwege teveel ijs, dat is wel jammer. Onze eerste stop was zowat om de hoek, het parlementsgebouw van Toronto, de volgende bij de CN Tower en heel veel universiteiten. De liefhebbers konden de CN Tower helemaal naar boven klimmen, maar wij hebben genoten van thee met een brioche. Buiten zagen we weer een wasbeer.

’s Middags hebben we gegeten boven in een draaiend restaurant met Alyne en Anna. Heerlijk vegetarisch en Tjeu een steak. Hopelijk mooie foto's gemaakt van waterval. Daarna nog een film gezien en de 5 Nederlanders op de foto gezet, van links naar rechts: Elly, Herman, Annie, Nelly en Ria.

En toen kreeg ik pech... Kon ik naar de wc rennen. Verdorie, hebben we nog geen foto's van de Niagara Falls. Iedereen gaat foto's maken en ik word met Tjeu na het hotel gebracht. Het ging helaas niet meteen over dus Tjeu is nog even alleen naar de watervallen geweest om foto’s te maken. Om 21.00 uur zijn we in bed gekropen, kei kapot. Vanmorgen om 4.45 uur alweer wakker… Maar het gaat gelukkig wel beter. Om 7 uur rijden we weer aan naar Amish Country. Dat is weer zo’n 520 km rijden.

• 11 April 2014 - 20:42

Renée En Evelien:

Leuk om weer een verhaaltje te lezen. We hebben net alle foto's nog eens bekeken. We horen nog wel welke gebouwen we allemaal hebben bekeken als jullie dit tenminste zelf nog weten... Veel plezier bij de Amish! Misschien hebben ze wel een leuke outfit voor de carnaval;)

Nog veel plezier!

• 12 April 2014 - 17:49

John En Will:

Hei jullie twee,wel mooi weer uitgezocht om op pad te gaan.Waarschijnlijk is net als hier de winter een beetje in de war daar in de States en Canjeda. Vegetarisch eten valt niet bij iedereen goed als je het niet gewend bent.Volgende keer ruilen met Tjeu!!!
    groet,John en Will

• 12 April 2014 - 22:13

Miriam Seerden:

Jammer dat Tjeu ziek is geworden, beterschap.

• 14 April 2014 - 13:38

Corrie:

Ha Luitjes
    Wat een reis en mooie foto,s.Jammer dat de chauffeurs het af laten weten waardoor jullie dingen missen.Pas maar op dat Tjeu niet bij de Amish wil blijven.Lekker rustig leventje.Geniet er van .Tot vlgd.verslag

Corrie en Paul