(Op naar) New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Liesbeth Bukkems - WaarBenJij.nu (Op naar) New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Liesbeth Bukkems - WaarBenJij.nu

(Op naar) New York

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

05 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Op donderdag 3 april zijn we onze koffers gaan pakken. Ondertussen nog veel lieve berichtjes en telefoontjes gehad, dus het inpakken werd daardoor steeds even onderbroken. Tussendoor kwam mam en Laura nog langs, nog even gezellig koffie drinken voordat we vertrokken. Evelien wilde toch iets eerder vertrekken dus rond twee uur stapte we bij haar in de auto richting Schiphol een dag eerder dan gepland. We moesten vrijdagochtend namelijk om half 10-10 uur op het vliegveld staan en met die omleidingen met de trein leek het ons verstandiger om toch al een dagje eerder te gaan. We hebben daar overnacht in hotel van der Valk.

's Avonds zijn we nog even naar de bar geweest waar ze zeer slecht Nederlands spraken. Ik zei rode wijn ze schreef het op toen vroeg ze wat ik zei en nadat er iemand bij kwam wist ze pas wat ik wilde. Tjeu bestelde bier en dat was ook moeilijk want daar waren meer soorten van. Hij wilde Brand, dat hadden ze niet dus hij zei geef maar iets... Wat denk je wat ie kreeg... Wat wij noemen: hebahbier, oftewel Heineken, he bah... Ook nog een stukje gelopen bij het hotel waar Tjeu nog heeft gesport (op een apparaat zat voor de foto..)

's Nachts niet zo heel goed geslapen, maar dat was wel te verwachten. Een uur voordat we moesten opstaan werden we al met een lief smsje wakker gemaakt. Er was een uitgebreid ontbijt maar helaas wilde mijn buik daar niet aan mee doen. Met een shuttle busje van Van der Valk werden we naar Schiphol gebracht.

We moesten daar zelf inchecken en ook de koffers moesten we zelf inchecken. We werden ook nog flink betast en toen waren we door de gate en gingen we het vliegtuig in. Na 2,5 uur vliegen konden we ook films kijken, toen ging de tijd wat sneller. Ze kwamen vaak langs met eten en drinken. Van slapen kwam helaas niets van.

Toen we geland waren mochten we weer aansluiten aan een lange rij en na 1,5 uur zijn we met een taxi naar ons hotel gebracht. Of het is daar echt duur of ze hebben ons echt gekloot, want het was $89,- !! Bij het hotel stond onze reisleidster ons al op te wachten. We hebben nog een korte wandeling door regen en kou gemaakt en daarna zijn we snel terug naar ons hotel gegaan.

Tot het volgende verslag!

• 06 April 2014 - 00:32

Corrie:

Ha luitjes

Ik lees dat het al een flinke onderneming is geweest om daar te belanden.Maar nu alleen
    maar genieten.Blijf jullie volgen.veel plezier.

Corrie

• 06 April 2014 - 08:07

Marian&Sjak:

Tjeu zal wel spierpijn hebben van het sporten? Rond Amsterdam kun je verwachten dat je hebahbier krijgt. Veel plezier en eet goed.

Groeten Marian en Sjak

• 06 April 2014 - 09:39

John En Will:

Dat je helemaal naar A'dam moet reizen om hahabier te kunnen drinken!!!
    89 dollar is ongeveer 55 euro .Dat is voor zo'n grote stad hotel niet zo duur.
    Let op je fastfoodweegschaal.