New York, Boston en Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Liesbeth Bukkems - WaarBenJij.nu New York, Boston en Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Liesbeth Bukkems - WaarBenJij.nu

New York, Boston en Toronto

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

07 April 2014 | Canada, Toronto

De eerste ochtend hebben we voor het ontbijt een bagel en een kop thee gehaald. Daarna hebben we met Evelien nog even op facebook gepraat. Toen was het tijd om eens wat te gaan bezichtigen! We zijn aan onze wandeling begonnen naar Little Italy en China Town waar we natuurlijk de nodige foto's gemaakt hebben. Onderweg kwamen we ook nog een grote kerstwinkel tegen. Al snel hadden we onze eerste cache in New York gevonden! (We hebben natuurlijk de gps van Evelien meegekregen, want in Amerika moeten we er ook een paar vinden!) Op een terrasje hebben we een cappuccino gedronken voordat we weer verder gingen.

Daarna zijn we naar de Manhattan Bridge en de Brooklyn Bridge gelopen om van daaruit de boot naar Staten Island te pakken. Van hieruit is het Vrijheidsbeeld namelijk wel op de foto te krijgen! Dat was wel nog een hele uitdaging want het waaide hard op de boot! Tjeu had moeite om foto's te maken door de wind. Hij moest foto's maken, want ik zat met mijn lens in de hand, want daar was natuurlijk zand onder gekomen... Na de boottocht was het tijd om richting het hotel terug te gaan. Daar hebben we met Laura en Evelien geskyped. Omdat het daarna nog licht was, hebben we de wandelschoenen weer aangetrokken om nog twee caches te zoeken. En die hebben we ook nog gevonden!

Zondag was de dag dat we met de hele groep bij elkaar kwamen. Onze reisleidster is Susanne (een Duitse) en de buschauffeur is Tom. In het gezelschap zitten verder nog 7 Nederlanders: 4 dames en een man, van mams leeftijd en 2 meiden van 22 uit Groningen. Susanne praat gelukkig langzaam zodat we het eigenlijk voor het grootste deel goed kunnen begrijpen, dat is wel fijn. Voordat we vertrokken zijn we eerst begonnen om 6.30 uur met croissantje en thee. Het is wel vroeg opstaan met zo'n reis! Om 7.30 uur vertrokken we met de bus richting Boston. Tijdens het rijden zijn we nog langs Central Park gereden waar we helaas geen tijd meer voor hadden gehad gisteren. Onderweg zijn we veel grote auto's en pick ups tegen gekomen. Het is hier ook nog niet zo warm, zo kwamen we ook nog verschillende bevroren meren tegen. Bij Quincy Market hebben we een stop gemaakt, Susanne noemt dit de calorieën markt omdat ze daar zo veel eetkraampjes hebben, een stuk of 50 wel. Verder zijn er veel winkeltjes en is het er heel erg druk. Buiten stonden 2 jongens te spelen en zingen, klonk erg mooi! Verder hebben we nog een stop gemaakt bij een zeilschip.

Bij het hotel aangekomen kregen we een gratis drankje en wat kaas en rauwkost. Daar heb ik met een Engelse nog een heel gesprek gehad. We hebben nog een wandeling gemaakt met de groep naar Harvard University en toen heb ik samen met Tjeu nog wat gewandeld. Nog een cache voor Evelien gevonden en om 10 uur was het toch echt tijd om te gaan slapen..

Vanmorgen zijn we vertrokken richting Toronto. De chauffeur reed erg slecht, nu hoorden we dat hij ziek was! Blijkbaar was hij dat gisteren al.. Daar waren we niet blij mee, slechte zaak van hem maar ook van Susanne, stel dat het mis was gegaan. Dus we hebben gestaakt, we stappen niet meer in die bus, dadelijk heeft de hele bus de griep!

We horen net dat we over 2 uur een andere bus en buschauffeur krijgen! Dus rond half 3 (half 9 NL-se tijd) kunnen we weer verder. De excursie zal wel niet door gaan want we zullen pas rond 20.00 uur in het hotel zijn.. Hier ligt trouwens sneeuw! Gelukkig is dit niet de dag dat we naar Elvis gaan, anders hadden we nog eens terug moeten komen! Zo nu nog een rondje parkeerplaats voordat we verder gaan. Tot het volgende verslag!

• 07 April 2014 - 19:31

Bukkem:

Goed begin van de vakantie met die busschauffer ... Enne er bestaan ook nog andere eettentjes dan de mc donalds op jullie foto's :p
    Maar jullie hebbe y iig goed na jullie zin en dat is wat telt geniet er nog lkkr van en jullie weten what happensin america stays in america..

• 07 April 2014 - 19:50

Salina:

Heee,

Wat vervelend van de buschauffeur.
    Wanneer gaan jullie naar elvis?
    Nog veel plezier en geniet ervan!

xxx

• 07 April 2014 - 20:08

Shelly:

Hey vakantiegangers,
    Klinkt allemaal geweldig, hele fijne vakantie verder nog!
    Groetjes René en Shelly

• 07 April 2014 - 21:02

Linda:

klinkt goed jullie zien al veel en top dat jullie ook catches gevonden
    zometeen heeft Evelien op dezelfde dag een gevonden op curaçao en in amerika!
    geniet van jullir vakantie

groetjes Linda

• 07 April 2014 - 21:02

Linda:

klinkt goed jullie zien al veel en top dat jullie ook catches gevonden
    zometeen heeft Evelien op dezelfde dag een gevonden op curaçao en in amerika!
    geniet van jullir vakantie

groetjes Linda

• 08 April 2014 - 07:30

Angelien:

Hi hi, erg leuk dat je verteld wat jullie allemaal meemaken. Op deze manier heb je meteen een verslag voor het fotoboek later. Scheelt je dan een hoop tijd en de herinnering blijft levendiger.
    Dat vroeg opstaan herken ik! Je moet maar denken dat je tijd verschoven hebt. Vroeg opstaan, maar ook op tijd naar bed.
    Wij hebben ook nog een nieuwtje: 9 en 10 april zijn we in Zevenhuizen om Elco's vader te verhuizen. Hij mag gelukkig rechtstreeks naar het verpleegtehuis in Zevenhuizen. Er was sprake van een tijdelijk tehuis in Overschie of Gouda. Nadat we vorige week gebeld hebben met het tehuis in Zevenhuizen (met het verhaal van een tijdelijk tehuis) zijn er toch aan een aantal touwtjes getrokken waardoor er deze week al plek is in Zevenhuizen.
    We wensen jullie veel plezier en we zijn benieuwd naar jullie volgende verslag.

xx Elco en Angelien

• 08 April 2014 - 07:46

Laura:

Hallo Tjeu en Liesbeth,

Leuk dat we jullie reis op deze manier een beetje kunnen volgen.
    Zo te horen hebben jullie al een heleboel gezien en een hoop indrukken opgedaan.
    Geniet er maar lekker van met jullie tweetjes!

Groetjes,
    Laura (die oet Bunde :) )

• 08 April 2014 - 08:59

Riny En Jac Vaessen:

Heel leuk.nu kunnen we jullie avonturen in de u.s.a volgen.
    Geniet ervan.

• 08 April 2014 - 10:58

Laura:

Ze hebben uiteindelijk nog 4uur kunnen wachten en de buschauffeur is opgehaald met de ambulance!

• 08 April 2014 - 16:14

John En Will:

Hei Tjeu en Liewsbeth,
    mooie plaatjes en praatjes. Ik vind vooral John-street prachtig natuurlijk.