Quebec en Montreal - Reisverslag uit Toronto, Canada van Liesbeth Bukkems - WaarBenJij.nu Quebec en Montreal - Reisverslag uit Toronto, Canada van Liesbeth Bukkems - WaarBenJij.nu

Quebec en Montreal

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

09 April 2014 | Canada, Toronto

(Ik, Evelien, zorg ervoor dat de stukjes steeds op internet verschijnen en ik heb een foutje gemaakt.. De laatste plaats uit het vorige stukje, waar de chauffeur ziek werd, was Québec en niet Toronto... Toronto komt nog;))

Die twee uurtjes wachten werden er uiteindelijk 4... Ondertussen is er nog een ambulance gekomen om onze chauffeur op te halen! Dat is toch wel heel erg.. We zijn trouwens met 29 Australiërs, 22 Engelsen en 9 Nederlanders (met ons erbij), grote groep dus.

Onze nieuwe chauffeur is Dwane, lijkt een beetje . Om 22.40 uur zijn we eindelijk aangekomen in het hotel in Quebec. De excursie die we konden doen, hebben we dus niet meer gedaan. We hebben ons snel even verfrist, onze tanden gepoetst en bed in! Morgen staat de bus om 8.00 uur namelijk weer op ons te wachten.

6.30 uur staan we weer op, we kijken buiten en... Sneeuw en regen. Nog even met Evelien en Laura gemaild en om 8.00 uur weer vertrokken. Onderweg hebben we onze gids Nederlandse Lydi opgehaald. We zouden een wandeling gaan maken maar het meeste werd vanuit de bus gedaan, het was echt te slecht weer. Om 10.15 uur mochten we een uur los. In een winkeltje voor Laura een souvenirtje gekocht en voor mij warme handschoenen! De verkoopster en haar stagiaire waren 2 klets tantes. We hadden zin in een warm drankje dus iets opgezocht waar ze dat hadden. Nog net een plekje gevonden en toen zagen we er twee die ook een plekje zochten en we hebben ze bij ons aan tafeltje gevraagd Christy en Philippe. Ze hebben nog geholpen met de Franse kaart en het werd voor mij worteltaart en Tjeu appel taart, lekker! Fijn geklets en foto’s van kinderen en klein kinderen gezien. Mijn ipad tevoorschijn gehaald en trots Evelien en Laura op de foto laten zien. En wat denk je... Evelien zelfs in Amerika lijk je op mij! Buiten was het harder gaan regenen dus terug naar het gezellig winkeltje en een paraplu gekocht en nog een foto van de meiden gemaakt.

Onze tussenstop was bij de McDrek. Kan geen Mac meer zien. Montreal was de volgende stop, daar hebben we de Notre Dame bezichtigt en nog wat winkeltjes. Daarna weer terug naar het hotel. We hadden hier niet veel tijd, maar toen we aankwamen bij het hotel in Montreal hebben we toch nog even een cache gezocht op 50 meter vanaf t hotel. En jippie, Tjeu heeft hem gevonden! De eerste smiley in Canada! Daarna snel omgekleed en met de bus naar een basiliek. Vanuit daar naar een steak house om te eten en de dag was weer om.

Het Engels praten gaat ons best goed af. Dat hadden we niet verwacht van te voren.

De volgende halte is Toronto. Dat wordt best een stuk rijden, zo’n 700km! Lange reis voor de boeg vandaag.

Bedankt trouwens voor al de leuke berichtjes die we hebben ontvangen!

• 09 April 2014 - 20:10

Tilly:

Hey Liesbeth en theu
    Wat leuk om zo je reis te volgen wacht weer op het volgende verslag
    Geniet ervan men totmsnel

• 09 April 2014 - 20:34

Evelien:

Hai mam en pap!
    Jullie zullen nu ongeveer op de helft zijn van de reis naar Toronto, al mooie dingen gezien? Veel sneeuw natuurlijk... Nog even en dan gaan jullie ook naar het warme weer! Na Canada kan het alleen nog maar warmer worden! Elvis komt steeds dichterbij:D Succes met de reis nog vandaag. Tot mail/Skype weer! Xx Evelien

• 11 April 2014 - 15:35

Angelien En Elco:

Hi reizigers,
    Wat een weer, maar ja, je zit nu eenmaal in Canada in april! Pech, maar ook een hele ervaring....
    En zoals Evelien schrijft, jullie gaan het warmere weer tegemoet. Schitterende foto's trouwens. Maakt ons alleen maar nieuwsgieriger.
    Leuk dat jullie ook een beetje kontakt krijgen met medereizigers. En dat het Engels wel goed gaat, ik had niet anders verwacht.
    Wij zijn weer thuis na 2 dagen hard werken. Pa zit inmiddels in het verpleegtehuis en we hopen dat hij het hier naar zijn zin krijgt. In ieder geval is er iedere dag een programma en voorlopig doet hij overal aan mee. Dapper van hem. Morgen met Evelien en Laura naar Neeritter voor een high tea. Daar heb ik ontzettend veel zin in.
    Veel plezier en tot schrijfs.